0
Komen

Cinta perlukan pengorbanan

Cinta , cinta terlalu besar maknanye .. cinta perlukan pengorbanan .. Pengorbanan untuk insan yg amat dikasihi .. Cinta tak semestinya berakhir dengan seribu kemanisan sebab kadangkala kita terpaksa merelakan pemergian insan yg amat kita cintai kan korangg ?? Cinta bukan meminta sebaliknya cinta adalah memberi .. Cinta akan hadir tanpa kita pinta dan perginya cinta tanpa kita sendiri relakan .. But itulah lumrah cinta .. Sedih , gembira , bahagia , benci , cemburu is asam garam dalam sesebuah percintaan itu .. Kalao korang tak sedia nakk dilukai even dikecewakan tak perlulah bercinta .. Bercintalah setelah korang sendiri faham erti cinta sebenar ..
Mari2 Belajar pasal cinta dgn Dr.Love Korangg Hari ni .. haha .. Cik Amira Marlisya Akan mula berbicara .. ehem2 .....

Okayy .. First of All , CINTA ITU KOMITMEN .. Tak boleh main-main .. Cinta perlu komitmen bukan main campak buang semacam .. Wajib dirancang dan dilaksana sebaik mungkin OKAYY YOU ALL .. Tak bolehlah nak bergaduh , paksa-paksa dan mengabaikan tanggungjawab kat couple korg (kalao gatal cgt nakk bercinte) .. haha ..

Then , CINTA ITU INTUITIVE means NALURI .. Cinta tu sifatnya naluri .. Apa tu orang kata , "cinta itu di hati" ?? haha .. Bercinta yang hangat bila kita dapat rasa apa yang dirasai oleh orang yang kita sayang .. kan b ? hehe .. I LOVE YOU AMIRUL ADRY ;p Kalao korg taknak rasa sakit , jgn korg sakitkan hati orang lain .. Kalao nak disayang , korg kne bagi kasih sayang seluhurnya .. Kalao ada rasa risao . seringnya kita akan dapat merasa kan ?? Macam cinta seorang mama kepada anak dye .. Always dorg dapat rasa apa yang anak-anak mereka buat , yang baik atau tak baik untuk anak-anak kan ? :)

Most orangg ckp , CINTA ITU SEBAHAGIAN NATURE in other means FITRAH .. Cinta tu fitrah .. Betul kan syg ? Bila Nabi Adam dicipta , baginda rasa kesunyian .. Allah ciptakan Hawa sebagai peneman .. :) Rasa ingin disayanagi dan menyayangi tu fitrah manusia kan kan ;p Yang perempuan minat kat sorang lelaki .. Ada lelaki jatuh cinta kat sorang wanita .. Cinta tu benar dan suci ..
Ade lagi , CINTA SERING TERLETAK DI PUNCAK .. When ada rasa cinta , kita akan sama-sama bekerjasama and saling mengasihi .. Itulah nilai yang mengikat kita semue for terus bersatu .. Sekuat cinta Tuhan yang memberikan pelbagai nikmat hidup , cinta tu di puncak kehidupan ..

Lastly , CINTA TU SIFAT DIE ALTRUISTIC .. Ehh , Apa tu cik Amira Marlisya merepek nieyh ?? Haaaa , altruistik maknanya melebihkan orang lain dari diri sendiri .. Dalam lughah disebut al-itsar .. hehe .. ;p Wah , erti pengorbanan di sini .. Bak kata Ustaz Hasrizal , makna hidup pada memberi .. Bila cinta , kita sanggup berkorban untuk yang kita cinta dan kasihi ryte peeps ?? When ada niat untuk membahagiakan yang lain , kita akan usahakan yang terbaik untuk memenuhi kehidupan dia dengan bahagia dan sempurna .. Kata Abang Ed , bila kita tolong orang , Allah akan membantu kita , menambah nikmat untuk kita .. Indahnya !!




*So , manfaatkan lahh cinta untukk yg sebenar2nyer yupp ? :) Mintakk jaohkan hawa nafsu syaitan yg menggelegakk dlm diri kite when couple2 nieyh .. Mintak simpang lahh kan .. Amira Marlisya pun taknak mcm tu ! hehe .. Cinta berdasarkan iman dan taqwa .. Bukan berdasarkan Nafsu semata2 .. Lastly , I Sayang You Eddy :)*


Eh Belum Habis Lagi .. Like Kejap

0 budakk comel komen :):






(

close

push